Actualitat — 29 novembre 2017

La campanya Tracta’m bé, encarada a garantir un bon tracte a les persones grans funciona a Solsona des del 2012 i s’ha anat desplegant dins i fora de la ciutat. Des de contes per infants fins a obres de teatre per a gent gran passant per instituts, comerços i entitats que s’han adherit a la campanya i procuren, entre tots, que les persones grans estiguin i es sentin ben tractades.

Dins el Tracta’m bé es programa des de fa tres anys la “Jornada amb Tracte”. El passat dilluns dia 27 va tenir lloc la tercera edició. És un és un espai d’intercanvi, reflexió i formació adreçat a tots aquells professionals que treballen en l’atenció a les persones grans, ja sigui des d’una vessant social, mèdica o comunitària.

Els serveis d’atenció a les persones convivim amb nous paradigmes que ens obliguen a replantejar-nos el nostre funcionament. Però, sovint topem amb resistències i dificultats que ens fan difícil introduir-los en el nostre dia a dia.  Convertir aquestes perspectives en canvis i transformacions reals és el repte que es plantejava la jornada d’ahir posant el focus en tres perspectives de canvi: l’ètica, l’atenció centrada en la persona i la comunicació aplicada al camp social.

Enric Bastardas, comunicador, va iniciar la jornada convidant-nos a ser persones creatives, amigues del canvi real… Va fer reflexionar sobre la importància de conèixer com estem vivint la nostra vida i de quina manera podem, si hi estem disposades, canviar-la.

Begoña Román, professora en filosofia va parlar de com és d’important l’ètica i els criteris ètics sobretot quan, en una professió com la nostra, ens “toca” decidir sobre la vida de les altres persones.

Estanis Vayreda, director general de SUMAR, va partir de l’experiència de la residència de gent gran de Sant Hilari Sacalm com s’aplica i com es gestiona el model d’ACP.

Finalment, Dani Sala, periodista, va recordar la importància de la comunicació en el camp social i els reptes que tenim pendents. Partint de la base que tot comunica… Què estem comunicant? Quina imatge transmetem dels nostres serveis? I de les persones grans? També va assenyalar un seguit d’eines per avançar en comunicació, impacte i creativitat.

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *