Actualitat General — 26 juny 2018

Quantes vegades us heu preguntat quants impactes informatius ens arriben al llarg del dia? Doncs en són més de quatre mil.

Amb aquest panorama hom pot pensar que la comunicació o informació que volem transmetre ha de tenir moltes dificultats per arribar al nostre públic. Doncs sí, és realment difícil. No només hem de tenir en compte aquests quatre mil impactes sinó també la manca de temps de les persones en la societat actual. És possible fer alguna cosa eficient en aquest entorn? Aquesta i d’altres preguntes van trobar la resposta en una formació en la qual es va participar la  setmana passada en relació  a aquest tema. Tal i com s’explicava en aquesta formació cal tenir en compte quin registre, quin vocabulari utilitzem per a què la gent ens entengui. No és el mateix comunicar que informar.

Comunicar vol dir anar més enllà. Vol dir implicar les parts que formen part d’aquesta comunicació. Informar, només és donar a conèixer. Quan volem explicar un projecte o un procés participatiu cal utilitzar en cada moment aquells elements comunicatius que ens siguin més útils. Tot procés té també un cicle comunicatiu. Des de l’esforç inicial per donar visibilitat al projecte i captar participants fins al retorn un cop passat el punt més fort d’aquest, són aspectes a tenir en compte.

Una bona comunicació dona un valor afegit al que fem , aclareix dubtes, ajuda a crear comunitat i reforça el que volem aconseguir. En una societat digitalitzada les tecnologies són un canal adient per comunicar tot i que aquesta comunicació està condicionada a dos aspectes: el públic al qual ens dirigim i allò que volem comunicar. No tots els canals comunicatius serveixen per tot igual. De vegades una sessió presencial “de tu a tu” és molt més efectiva que una nota de premsa o un cartell.

Tot i que les eines i accions de comunicació no resolen l’allunyament entre el ritme de vida i la participació ciutadana cal fer un esforç i tenir em compte que una gestió eficient de la comunicació pot ser una de les claus de l’èxit d’allò que volem portar a terme.

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *