Actualitat — 25 juliol 2017

El passat dijous 6 de juliol el CEESC organitzava una jornada debat per exposar la situació dels educadors socials dins del sistema d’ensenyament.

En un moment de canvi al sistema educatiu, en què s’arrosseguen encara les retallades de la crisi però sorgeixen propostes d’innovació pedagògica, els educadors socials ens reivindiquem com a professionals plenament competents per desenvolupar la professió dins del sistema d’ensenyament.

Cal però, primer de tot, un canvi real en el sistema, tal com ha recordat en el darrer debat l’educador Jaume Aguilar, de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. La concepció de les administracions “hauria de passar del dret a l’escolarització al dret a l’educació”. Aguilar ha reivindicat que justament ara que el sistema educatiu busca vies per transformar-se, amb projectes com el d’Escola Nova XXI, “l’educador i els mestres han ‘’aprendre a aprendre”.

Són moltes les accions que com a educadors podem desenvolupar dins el sistema reglat i no només com els apagafocs dels conflictes. Som professionals que podem aportar una nova visió de treball interdisciplinar, una altra mirada i enfoc a l’educació des de la proximitat, la confiança, el respecte als ritmes vitals, podem ser un nexe d’unió entre les famílies, el territori i l’escola, podem aportar multitud de coneixement en la convivència, en la mediació, en la diversitat, en el lleure… tenim expertesa en les necessitats individuals i col·lectives dels infants, adolescents i les seves famílies, etc.

Com s’ha posat de manifest en el debat, els educadors no volen substituir ningú, volen ser part de les noves propostes d’innovació pedagògica perquè som útils i necessaris.

Com deia més d’un company en el debat “…hem vingut per quedar-nos!”

Jordi Roca Mallarach, educador social de l’Equip d’Atenció a la Infància i l’Adolescència

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *