Actualitat — 13 octubre 2017
2017_mans_generic

A la ciutat d’Olot ja fa temps que es planteja una nova forma de gestionar el material -i, en menor mesura, també els equipaments municipals- que es cedeixen a les associacions locals. De fet, el debat és tant extens que també es planteja cedir-lo a persones particulars.

És sabut que la institució pública té diferent material (des d’altaveus a projectors, passant per taules i cadires) i equipaments diversificats i gestionats per les diferents àrees de l’Ajuntament. Aquest fet, sens dubte, no facilita la igualtat d’accés als recursos municipals per vàries qüestions bàsiques:

  1. Cada àrea té un material concret i es cedeix amb les seves normes pròpies (diferents a les altres àrees): fiança, cost, signatura de normes d’ús, informació del cost subvencionat, etc. No existeixen uns criteris comuns.
  2. Existeix material que s’ha deixat de cedir perquè no se’n fa una bona gestió.
  3. Cada associació -per naturalesa del seu funcionament- només coneix el material del que disposa la seva àrea de referència; i, fins i tot, hi ha àrees que només deixen el seu material a les entitats relatives a la seva acció.
  4. Per tant, existeix un problema de desinformació. Al que s’hi suma la dificultat d’accés a la sol·licitud de material.

És per aquest motiu, i amb la intenció de trobar la solució més òptima organitzativament i equitativa popularment, que membres de l’equip d’Atenció a la Comunitat del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CASG) treballen per a fer una proposta de millora. I que fa unes setmanes es varen desplaçar fins a la ciutat de Terrassa per tal de conèixer el Servei de Qualitat Democràtica de l’Ajuntament i més concretament la gestió que realitza del material del que disposa.

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *