Actualitat — 06 juny 2016

El curs “Promoure la pau en un món en guerra” que s’està portant a terme a la ciutat d’Olot ha tingut molt bona acollida. Si bé encara falten dues de les sessions els dies 7 i 15 de juny, les primeres impressions per part dels participants han estat molt favorables. Un total de 37 persones estan gaudint de les xerrades, debats i reflexions que s’estan fent entorn la cultura de pau.

Si bé en un principi hom pot pensar que serà un curs adreçat a entitats de cooperació o persones molt sensibilitzades o que treballen ja en aquests temes, cal dir, que les persones que formen part del grup participant és ben variat en edats i àmbits. Perfils com membres d’entitats, estudiants d’integració social, sociòlegs o mestres d’escoles i professorat d’instituts són alguns dels exemples d’aquesta heterogeneïtat del grup.

A la primera sessió, i de la mà d’Antoni Soler, es va poder aprofundir en conceptes com violència estructural, noviolència, conflicte i altres aspectes molt interessants que aquest mestre i investigador en cultura de pau ha sabut transmetre des de la seva experiència i amb una habilitat comunicativa que deixava a tothom amb els ulls oberts i amb l’atenció ben alerta.

Per altra banda es va comptar amb la presència de la periodista xilena i analista de conflictes de l’escola de pau de la UAB, Pamela Urritia, per parlar de situacions de guerra com són els conflictes armats. Al llarg de dues hores es va elaborar el mapa dels conflictes mundials i va acompanyar els assistents per anar desgranant les conseqüències que aquests conflictes tenen, no només per a les vides humanes, sinó també per les relacions internacionals, en aspectes com l’educació dels infants, la destrucció d’infrastructures, etc.

Properament una reflexió crítica sobre la seguretat humana impartida per Xavier Masllorens psicòleg expert en comunicació i president de Fundipau ens donarà l’impuls per a la darrera sessió on es tractarà un tema tant interessant com quins actors, campanyes i impactes es donen en el treball per la pau i el desarmament.

Jordi Aramadans, politòleg i periodista que també forma part de l’entitat Fundipau, posarà la cirereta al partís que està essent aquest curs per a les persones que hi participen i els organitzadors. Recordar finalment que aquest curs ha volgut ser l’inici per treballar el tema de la cultura de pau al municipi arran de la moció que l’Ajuntament d’Olot va aprovar el 20 de novembre de 2014 per declarar Olot com a municipi de cultura de pau.

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *