Actualitat General — 06 juliol 2018
gov_jam_portada
L’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC) va acollir el mes de juny passat l’edició 2018 de la Barcelona GovJam.
Què és la BCN GovJam? És un esdeveniment global dedicat a la innovació dels serveis públics a través d’una metodologia creativa de col·laboració entre les administracions i la ciutadania.
Durant 48 hores la quarantena de persones que hi vam participar ens vam organitzar en grups interdisciplinaris al voltant de projectes d’innovació basats en eines i tècniques col·laboratives. Professionals del disseny, consultories, estudiants, ciutadania interessada en el tema, treballadores de l’administració, tècnics de diferents departaments… la GovJam va reunir una gran diveristat de perfils amb un objectiu comú: la innovació per a la millora dels serveis públics.
Aquesta és la sisena vegada que l’EAPC acull la celebració del Barcelona GovJam. El certamen ha tingut lloc simultàniament a més de 30 ciutats d’arreu del món, entre les quals figuren Buenos Aires, Viena, Sao Paulo, Rio de Janeiro, Zagreb, Lió, Stuttgart, Atenes, Beirut, Modena, Rotterdam, Lima, Manila, Bucarest, Kiev, Leeds, Montevideo, Houston o San Francisco. La quarantena de persones participants, entre personal del sector públic i ciutadania, s’hi ha inscrit voluntàriament per treballar la mateixa idea que a les altres seus d’arreu del món.
Podeu consultar els projectes que s’han dut a terme durant la Barcelona GovJam 2018 aquí.
Un mes després de la GovJam i amb l’objectiu d’escampar i “encomanar” la co-creació de serveis públics a diverses administracions públiques, l’Escola es proposa encetar un seguit de trobades territorials d’un dia de duració per a persones interessades en assistir a una jam de serveis públics arreu del territori, malgrat que sigui fora de les dates de la Global GovJam.
El primer OpenLab va tenir lloc a Reus. Es va dividir el matí en dues parts:
De 8h a 10h hi havia la convocatòria per a persones que ja havien participat en alguna GovJam. Vam aprendre algunes claus per al disseny de tallers i sessions de co-creació, vam reflexionar sobre el paper de qui facilita i vam poder posar en pràctica els consells com a co-facilitadores d’un taller de cinc hores que es va dur a terme a partir de les 10h i en el qual va assistir una trentena de persones.
L’objectiu era resoldre, en petits equips, un repte d’innovació que consistia a crear o millorar un servei públic en els àmbits de la transparència, la participació ciutadana, la comunicació o l’àmbit dels recursos humans.
El treball pràctic en un repte d’innovació serveix per aprendre fent (learning by doing) i per reflexionar sobre aspectes clau relacionats amb la cultura de les administracions públiques.
La dinamització de l’acte va anar a càrrec de We question our project

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *