Actualitat — 11 juny 2013

11/06/2013 | Un total de 120 persones han contestat l’enquesta de valoració del Servei d’Ajuda a Domicili que ha realitzat el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CASG). A finals de 2012 i amb l’objectiu de disposar de dades de primera mà sobre l’opinió dels usuaris d’aquest servei, el CASG va iniciar les enquestes a domicili per conèixer les impressions d’una mostra significativa de les persones que, durant el 2012, van rebre aquesta ajuda.

Un 70% dels enquestats han estat dones, un 76% de les persones que han contestat el formulari tenen més de 75 anys i, d’aquests un 45% té complerts els 85 anys, d’acord amb el perfil d’usuari del Servei d’Ajuda a Domicili a la Garrotxa. Segons recull l’enquesta, realitzada mitjançant entrevistes a domicili, els usuaris puntuen amb un 8,3 de mitjana sobre 10 la qualitat del servei rebut. En concret, tots els indicadors de satisfacció dels usuaris (el procés de tramitació, la valoració dels professionals, les hores d’atenció rebudes i el cost que assumeixen) tenen una  valoració positiva o molt positiva. Destaca sobretot la confiança cap al Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) que expressen els enquestats, dels quals un 22% són usuaris des de fa un o dos anys i un 22% més de 5. Pel que fa a la valoració dels professionals del SAD, el treballador familiar és el que té millor puntuació amb un 84% de les valoracions entre bé i molt bé, seguit del treballador social amb un 73% de les opinions entre bé i molt bé.

El Servei d’Ajuda a Domicili a la Garrotxa, tant en la vessant de la cura de la llar com de l’atenció i la cura personal al domicili, ha atès 444 persones de la comarca durant el 2012, la qual cosa suposa una atenció durant 72.119,09 hores. Aquesta xifra suposa un increment molt important respecte al 2011 quan les hores d’atenció havien estat 58.000.

Aquestes xifres van ser presentades a l’Ajuntament d’Olot el passat 6 de juny de 2013 pel conseller comarcal Joan Casas, el regidor de l’Ajuntament d’Olot Josep Berga i la tècnica del CASG Roser Coromina. Casas va subratllar el significatiu augment del nombre d’hores del servei, ofert a través de tres empreses que el mateix usuari tria, i l’elevat grau de satisfacció expressat. I al seu torn, Berga va apuntar que un dels compromisos que recull el Pla de govern de l’Ajuntament d’Olot (2011-2015) és el de redactar un pla de qualitat en relació a tots aquells serveis d’atenció a la dependència que es presten a domicili (l’atenció domiciliària, els àpats a domicili i la teleassistència), i que enquestes de valoració com aquestes, que abans no s’havien fet mai, permeten descobrir que fins que no el reben a domicili moltes persones desconeixen l’existència d’aquest servei i el seu funcionament.

Veieu l’entrada al bloc del nostre web en relació a aquesta notícia aquí.

Vídeo de la notícia publicada a elgarrotxi.cat:

Notícia emesa a “Les Notícies” d’Olot Televisió:

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *