Bloc — 08 febrer 2022

El servei de teleassistència és un dels serveis d’atenció a domicili que vol millorar la qualitat de vida de les persones usuàries, potenciant l’autonomia personal. La teleassistència bàsica consisteix en un terminal que s’instal.la al domicili i una medalla per poder contactar amb el centre d’atenció si la persona requereix algun suport. És un servei d’atenció que aporta seguretat, acompanyament i atenció permanent les 24 hores del dia i 365 dies a l’any, tant a la persona com a la seva família. També s’ofereix de forma regular un seguiment personalitzat a les necessitats de cada persona.

Aquest servei és amb el suport de Dipsalut, els Ajuntaments, Consell Comarcal i el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa. I Tunstall Televida és el proveïdor que ha guanyat el contracte aquest 2021.

Aquest nou contracte porta novetats en el servei aquest 2022:

  • Hi ha dos tipus de copagament del servei, que es valora en funció dels ingressos de la persona o de la parella.

També es marcarà en funció de si es valora que la persona requereix un servei de teleassistència bàsica  o un servei de teleassistència avançada que és quan es valora que cal la instal·lació de dispositius de suport a la llar com per exemple detectors de fum, de foc, sensors de moviment,…

El preu final pot ser des de la gratuïtat a 15,08€ mensuals.

  • Hi haurà un model d’atenció més personalitzat (millores en els sistemes de valoració de necessitats, intensificació i personalització dels seguiments,…)
  • Es preveu una progressiva digitalització, amb nous aparells i l’augment dels dispositius disponibles. Això farà que ja no es requereixi tenir una línia fixe al domicili per poder tenir el servei.

Durant l’any 2021 s’ha atès a la comarca 1595 persones amb el servei del teleassistència.

El perfil majoritari són dones més grans de 85 anys i que viuen soles.

A 31 de desembre del 2021, 1367 persones usuàries es troben gaudint del servei.

Comparteix

(0) Readers Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.